Van der Valk niet hoger maar breder!
Van "Webinar Omgevingsvisie 4 maart 2021"
Ga naar het project

De gemeente is nu bezig met de procedure rond de wijziging van het bestemmingsplan voor de vestiging van vd Valk op H2O. Hierbij wil men toestaan dat er een wolkenkrabber van 45 meter gebouwd kan worden. Dit gebouw zal het overwegend vlakke landschap met laagbouw compleet gaan domineren. Het idee van vd Valk is om van heinde en ver zichtbaar te zijn en dat is nou net wat je in dit kwetsbare landschap niet moet willen. Je krijgt met zo’n toren het zelfde effect als de ABN toren net over de brug A28 Zwolle. In een grote stad past deze maat, maar niet in de omgeving van een klein stadje als Hattem! Eeuwig zonde als we dit gaan toestaan. Bedenk ook goed dat met name een hotel in de avond en nacht in bedrijf is! Dit betekend dus een lichtgevende toren die de horizon gaat vullen!
Mijn idee: gaan niet de hoogte in maar hou hem zoals het bestemmingsplan nu toestaat max 25 meter hoog ( is al flink hoog namelijk). De m2 die nodig zijn voor het hotel kan je dan in de breedte leggen. Hierdoor krijgt het gebouw ook nog een extra functie als geluidswal voor het geluid van de A28! Ben je hier mee eens, maak dan vooral bezwaar in de procedure die nu loopt! Ik hoor graag jullie mening?
( foto is voorbeeld van een vd valk hotel in de nacht)
