Erik van Hoorn •1 jaar geleden De basis van het project is de reconstructie van de Oude Kerkweg echter lijkt het aanpassen van de fietsroute hoofdzaak te zijn. Dit is niet zo gepresenteerd tijdens de infoavond. Een aantal opvallende zaken: Aanpassing Voorrangssituatie en routing In de nieuwe situatie wordt voorrangssituatie aangepast dit geeft een wisselend beeld voor fietsers , in de huidige situatie is dit niet het geval , bij Kruisingen met Hessenweg en Vijzelpad en Hilsdijk is dit eveneens niet het geval het vergelijk met Eijerdijk Rooseboomspoor is niet geheel passend gezien veel grotere verkeersdruk ter plaatse. vanuit Verlengde Parklaan Eijerdijk en Hogenkamp In het shetsontwerp wordt er tevens door gekozen inrichting de routing gewijzigd en wordt door de inrichting van de weg de suggestie gewekt dat route voor verkeer loopt via tracé Roseboomspoor komend vanaf traject Oude Kerkweg zowel richting Hessenweg als ook richting Vijzelpad lijkt route over het fietspad te lopen verkeer wat niet bekend is zal makkelijk deze route volgen, dit lijkt erg onwenselijk i.v.m. scheiden van verkeersstromen op het bestaande Roseboom tracé en veiligheid van verkeersdeelnemers alleen een bord fietspad zal deze verkeersdeelnemers niet tegenhouden een duidelijk wegbeeld des te meer. Daarnaast wordt suggestie voor de autoroute komende vanaf nr 2 t/m 8 nu richting Enkweg geleid i.p.v. via Oude Kerkweg waarom dit zo te doen. Hiermee verplaatst u verkeer van Oude Kerkweg naar de EnkwegSuggestie is de verkeerssituatie gelijk te houden als bestaand Op hoofdroute Hessenweg worden alle voorrangssituaties opgeheven door 30km van te maken en waarom in buitengebied dit wel aanpassen? Verkeer komende van richting Oude Kerkweg 4 zal richting Enkweg door aanwezige begroeiing slechter zicht hebben op verkeer vanaf Roseboomspoor lijkt me niet wenselijk Daarnaast wordt gewekt met verhoogde betonverharding, dit zal meer verkeersgeluid geven en gevoelig zijn voor onderhoud en daardoor mogelijk zal hier ook hinder van worden ervaren. Hiermee wordt op de ene plek een betondrempel (mede i.v.m. hinder) weggehaald en dit op een andere plek in iets gewijzigde vorm weer teruggebracht niet wenselijk. Waarom geen oplossing op de bestaande wegindeling met enigszins verhoogde plateau's en een duidelijk markering voor de fietsroute zoals nu ook aanwezig bij kruisingsvlak bij de Vuursteenberg Oude Kerkweg / betonfietspad Roseboomspoor richting Vijzelpad. Dit maakt het voor fietsers duidelijk welke doorgaande route te volgen. Door verhoogde plateau's wordt het voor overige verkeer duidelijker dat er kruisende verkeersstromen zijn en zal snelheid reduceren wat het beoogde effect zal hebben ten aanzien het verkeersveiliger maken en daarnaast blijft het landelijke karakter behouden wat ook als belangrijk punt naar voren is gekomen bij de infoavond.Zie bijlage voor meer info/suggestie v.w.b. inrichting Al met al geeft de schets een erg grote impact voor een kleine opgaaf en kan met kleinere ingrepen een zelfde effect worden behaald